Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

2024.06.03

Billede fjernet.Referat fra skolebestyrelsesmøde

                                                                                                 

 

 

Dato: 03.06.2024

Tidspunkt: 19:00-21:30

Mødeleder: LLN

Mødested: B46 (Mødelokalet)

 

Deltagere: Malte Kloster Pihl, Stine Seir Theilgaard, Tina Hornbæk Staal, Nina Bugge Nielsen, Signe Steenfeldt Møller-Sørensen, Ricky Strøm, Henrik Øllgaard Olsen, Jesper Øgendahl, Ebbe Kragh Nielsen, Helle Klejs, Lene Søndergaard Nielsen, Keld Fihl, Sally Langaa Gregersen, Louise Juel Broch

 

Fraværende: Line Linde Nørgaard Borgbjerg, Leia Sofie Østergaard Andersen, Eshal Fatima Bibi

Forberedelse

 

Vi slutter mødet af med at spise sammen og få et enkelt glas vin. Så regn med at mødet lige varer frem til kl. 21.30.

Tjek gerne datoer til forældremøderne og kommende SB-mødedatoer.

Dagsorden

(O) orientering

(D) drøftelse

(B) beslutning

Tid

Referat

                                      

Formid-

ling

  1.  

Godkendelse af dagsorden (B) 

19:00

Dagsorden er godkendt.

MKP

  1.  

Elevrådet (O)

 

19:05

Elevrådsrepræsentanterne har meldt afbud.

 

  1.  

SB – fredsvalg (O)

Bestyrelsen er suppleret med Rikke Grinderslev Rasmussen

 

19:15

Der var en kandidat. Så der er fredsvalg.

Helle mødes med Rikke i morgen. Hun deltager på møderne fra kommende skoleår.

En stor tak til Tina for de mange års arbejde i skolebestyrelsen.

MKP

  1.  

Fastlæggelse af SB-møder (D/B)

Forslag: 15.8, 17.9, 24.10, 27.11, 9.1, 24.2, 27.3, 8.5, 11.6

 

19:20

Datoerne er placeret på forskellige ugedage.

Planen er godkendt.

Den 15.8, 17.9, 24.10, 27.11, 9.1, 24.2, 27.3, 8.5 og 11.6

HK

  1.  

Datoer til forældremøder/fordeling af SB-medlemmer (D)

- Deltagelse på møderne + en kort drøftelse af, hvad SB vil præsentere på møderne.

 

19:30

Fordeling af repræsentanterne på forældremøderne i kommende skoleår.

Se fordelingen af forældrerepræsentanterne i dette dokument efter referatet.

 

Den fælles dagsorden og dias tales igennem på bestyrelsesmødet den 15.8. Malthe laver et udkast.

 

Kunne der være forslag fra skolebestyrelsen til temadrøftelser på forældremøderne?

MKP

  1.  

Fokusområder til SB kommende skoleår (D)

 

19:55

  • Fra skoleudviklingssamtalen er der et fokus på elevens stemme i forebyggelse af elevfravær.

  • Arbejdet med det nationale kvalitetsprogram.

Øvrige fokusområder:

  • SFO’en organisering og evaluering.

  • Skærme og mobil-politik – hvordan kan vi forebygge og skabe sammenhold på tværs?

  • Kultur og omgangstonen på årgangene. Elevtrivsel både på klasse- og årgangsniveau.

  • Risikoadfærd og hvordan arbejder vi med at forebygge det. I samarbejde med SSP – skole og forældrerolle. Fokus på oplysning både til forældre og elever.

MKP, HK

  1.  

Skemaer (O)

Overordnet præsentation

 

20:10

Præsentation af skolens skemaproces herunder prioriteringerne i skemalægningen.

Skemastrukturen er ens for indskolingen for at skabe bedst muligheder for SFO’en.

Mellemtrinnets skemaer er meget styret af binderne i projektfaget som er læst på tværs af årgangen.

7. årgangs skemaer har været meget styret af valgfagene og placeringen af konfirmationsforberedelsen.

8. og 9. årgang har ens skemastruktur.

Skemalægningen i hallen – er presset af ønskerne fra senioridræt og placeringen af svømning/idræt på 3.-4. årgang.

L-Team

  1.  

Formandens beretning (D)

Overvej gerne emner

 

20:20

Send eventuelle/indspark til emner til Line på mail.

MKP

  1.  

Orientering fra ledelsen (O)

Personale/ledelse

Elever

 

20:30

  • Opdatering fra indskolingen – midtvejsevalueringen:

Efter en svær start, fungerer det godt nu.

Det er stor tilfredshed med at man kommer i klasser efter klassetrin: 0., 1., 2. og 3.

Arbejder med eng-, sø- og skov-timerne. 

SFO’en er kommet til at fungere godt med en organisering i 0.-1. og 2.-3. 

SFO og Dam samarbejder mere og mere – det fungerer også godt.

 

Det er godt med valgfag i eng-timerne.

Der er kommet flere fast tilbud i SFO’en.

 

  • Vi har i dag sagt velkommen til Simon, en ny pædagogstuderende.

  • På torsdag sendes klasselisterne for kommende 0. klasser ud til alle forældrene. Der bliver henholdsvis 18, 18 og 19 elever i de tre klasser. Det har været en god proces og er endt med gode klasser.

  • Teamsammensætningen af personalet i de forskellige klasser, for kommende skoleår, meldes ud i løbet af den sidste skoleuge. 

  • På mellemtrinnet sættes der fokus på fællesskaber på årgangene samt hvordan man kan styrke en positiv omgangstone og relationer. Det gør de i samarbejde med det kommunale SPT.

  • En god og festlig sidste skoledag for både 9. årgang og alle de øvrige elever. 

  • Prøveperiode på 9. årgang er i fuld gang.

  • 8. årgang har en 14.-dags periode hvor valgfagsprøverne fylder meget. 

L-team

  1.  

Evt. (O)

 

20:35

Guidet rundtur i Aulaen for at se det foreløbige resultatet af renoveringen.

LLN

  1.  

Spisning

God sommerferie

 

Tak for et godt skoleår og god sommerferie.

 

 

Årgang/afdelings forældrenemøder

Dato

SB-medlem

Skoven

2/9

Nina

Søen

5/9

Nina

Engen

10/9

Signe

3. årgang

12/9

Malte

4. årgang

27/8

Sally

5. årgang

4/9

Sally

6. årgang

29/8

Stine

7. årgang

28/8

Malte

8. årgang

3/9

Stine

9. årgang

21/8

Line