Skoleboden

Appetitten er Rønbækskolens skolebod, der med godt humør sælger velsmagende, varieret og sund mad til eleverne. Appetitten er indehaver af det økologiske bronzemærke.

Formålet med Appetitten
Er at skabe madoplevelser for øjne, mave og krop.
Herunder
At skabe sunde kostvaner hos børn og unge i skolen med henblik på fremme af sundhed og velvære
At fremme elevernes koncentration og energi med henblik på øget udbytte af undervisningen.

Dagligdagen i Cafe Appetitten
Hver dag tilbydes varieret og spændende mad, som er veltillavet af friske og sunde råvarer.
I dagen første frikvarter tilbydes – udover bodens faste sortiment – varme boller, grovtoast m.m.
I andet frikvarter kan som regel vælges mellem suppe, sandwich eller buffet, som består af varm/lun ret, kartofler, ris eller pasta, grøntsager og salat.

I skoleboden lægger vi vægt på

- Dagligt nybagt brød med forskelligt indhold, smag og facon.
- Frisk frugt og grønt hver dag med hovedvægt på årstidens frugter og grøntsager.
- Kartofler, pasta, ris, og linser i mange variationer.
- Inspiration fra andre lande.
- Fisk en gang om ugen.
- Velsmagende mælkeprodukter med lavt fedtindhold.
- Hellere lidt, men godt, specielt når det gælder kød, fisk, smør og fløde
- En bod uden slik, sodavand, friture og chips.

Personale
Tenna Larsen bestyrer Appetitten med hjælp fra Malene Jørgensen. Desuden hjælper nogle af de større elever til med at sælge maden.

Appetittens åbningstider

9.30-9.45