Førskole

Dammen er Rønbækskolens førskoletilbud. Hvert år d. 1. marts og frem til sommerferien har børnene fra områdets børnehaver mulighed for at benytte vores førskoletilbud. Formålet med førskoletilbuddet, Dammen er at give de kommende skolebørn en god og glidende overgang til skolen. Det er vigtigt at understrege, at førskolen er et dagtilbud, hvor der er fokus på, at børnene får kendskab til skolens fysiske rammer og de rutiner, der kendetegner skolen. Vi arbejder aktivt med relationsdannelse og afprøver forskellige holdkonstellationer med henblik på at kunne sammensætte de bedst mulige klasser ved skolestart.

Personalet i Dammen udgøres primært af pædagoger, der følger børnene fra deres børnehaver, men også nogle af de voksne, som børnene møder når de begynder i skole og SFO har timer i Dammen. I ferier og ydertimer er der fællespasning med SFO´en.